Steve Jobs zu MobileMe: "Not our finest hour"

Team,

The launch of MobileMe was not our finest hour. There are several things we could have done better:

– MobileMe was simply not up to Apple’s standards – it clearly needed more time and testing.

– Rather than launch MobileMe as a monolithic service, we could have launched over-the-air syncing with iPhone to begin with, followed by the web applications one by one – Mail first, followed 30 days later (if things went well with Mail) by Calendar, then 30 days later by Contacts.

– It was a mistake to launch MobileMe at the same time as iPhone 3G, iPhone 2.0 software and the App Store. We all had more than enough to do, and MobileMe could have been delayed without consequence.

We are taking many steps to learn from this experience so that we can grow MobileMe into a service that our customers will love. One step that I can share with you today is that the MobileMe team will now report to Eddy Cue, who will lead all of our internet services – iTunes, the AppStore and, starting today, MobileMe. Eddy’s new title will be Vice President, Internet Services and he will now report directly to me.

The MobileMe launch clearly demonstrates that we have more to learn about Internet Services. And learn we will. The vision is both exciting and ambitious, and we will press on to make it a service we are all proud by the end of this year.

Steve

Screenshot der E-Mail von Steve Jobs zu MobileMe
Screenshot der E-Mail von Steve Jobs zu MobileMe

setteB.IT – „Errore lanciare MobileMe assieme alliPhone 3G“

Die deutsche Übersetzung gibt es bei Majo.

Update: Apple hat sich erneut in einer Mail an die Kunden entschuldigt und eine kostenlose Vertragsverlängerung draufgepackt:

MobileMe – Update

MobileMe-Logo
MobileMe-Logo

Wir haben bereits viele Verbesserungen an MobileMe vorgenommen, haben jedoch noch viele weitere vor uns. Als Anerkennung für die Geduld unserer Benutzer erhält ab heute jeder MobileMe-Abonnent eine Verlängerung um 60 Tage. Diese gilt zusätzlich zu der einmonatigen Verlängerung, die die meisten Abonnenten bereits erhalten haben. Wir geben unser Bestes, um MobileMe zu einem ausgezeichneten Dienst zu machen, auf den wir alle stolz sein können. Wir sind uns bewusst, dass der Start von MobileMe nicht gerade eine Glanzleistung war. Deshalb sind wir Ihnen aufrichtig dankbar für Ihre Geduld, während wir weiterhin MobileMe vervollkommnen. Weitere Details finden Sie in diesem Artikel. (Nur in englischer Sprache).

Ihr MobileMe Team

About Christoph

Check Also

Eröffnung des Apple Stores in Berlin rückt näher

Die Eröffnung des Apple Stores am Kurfürstendamm in Berlin rückt in greifbare Nähe. Seit über …

Kommentar verfassen